CLOTHES RATIONING DURING WORLD WAR II AND ITS IMPACT ON FASHION

Autores

  • Daria Ermilova Russian State University of Tourism and Service
  • Nadezhda Lyakhova Russian State University of Tourism and Service
  • Olesya Pustozerova Moscow Art Industrial Institute
  • Svetlana Tretyakova Kosygin Russian state University
  • Yuliya Firsova Kosygin Russian state University

DOI:

https://doi.org/10.18223/hiscult.v11i2.3639

Resumo

Abstract: the article deals with rationing clothes during World War II. The hypothesis of the study: rationing is introduced to save resources and curb inflation and becomes a decisive factor in shaping fashion along with the shortage of goods. The subject of the study is fashion during World War II. The purpose of the study is to identify and compare the features of the rationing of clothing in different countries during the war. The objectives of the study are to consider how the normalized distribution influences the features of wartime fashion, which has been studied mainly in the example of the Soviet Union, Germany, Great Britain, the United States of America, and France. The authors utilize the socio-psychological approach that considers the features of human behavior concerning apparel in specific historical conditions.

Keywords: Second World War, Fashion, Rationing, Normalized distribution of resources.

 

Resumo: O artigo trata do racionamento de roupas durante a Segunda Guerra Mundial. A hipótese do estudo: o racionamento é introduzido para economizar recursos e conter a inflação e se torna um fator decisivo que molda a moda junto com a escassez de bens. O tema do estudo é a moda durante a Segunda Guerra Mundial. O objetivo do estudo é identificar e comparar as características do racionamento de roupas em diferentes países durante a guerra. Os objetivos do estudo são considerar como a distribuição normalizada influencia as características da moda em tempo de guerra, que tem sido estudada principalmente a exemplo da União Soviética, Alemanha, Grã-Bretanha, Estados Unidos da América e França. Os autores utilizam a abordagem sociopsicológica que considera as características do comportamento humano em relação ao vestuário em condições históricas específicas.

Palavras-chave: Segunda Guerra Mundial, Moda, Racionamento, Distribuição normalizada de recursos.

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Publicado

2022-12-27